Parkeren op de luchthaven met Central Parking

Central Parking - TrafficParkeren Schiphol Central Parking review.

Komt dit je bekend voor? Op weg naar de luchthaven met je gezin sta je in de zoveelste file.

Dolenthousiaste kinderen op de achterbank, een vrouw of man die steeds maar weer het lijst in het hoofd aan het afgaan is of alles wel in de koffers zit. En jij je alleen maar zorgen maakt over de aankomsttijd op de luchthaven.

Een groot deel dat je besteed op een luchthaven, is de tijd waarbij je op zoek bent naar een parkeerplaats. Het liefst zo dicht mogelijk bij de vertrekhal.

Om je tijd te laten winnen, zijn er bedrijven die dit ‘probleem’ op zich nemen of op het minst de parkeerstress wegnemen.

Deze service hebben we voor jullie onder de loep genomen. Kristof, een teamlid van areviews, reserveerde bij Central Parking een parkeerplaats op de luchthaven van Eindhoven voor zijn gezinsvakantie.

Hieronder lees je ervaring.

Wie is Central Parking?

Central Parking begint in 2009 haar diensten aan te bieden op de bekendste luchthavens in Nederland. In België zijn ze nog niet in bedrijf.

Ze zijn actief op de luchthavens van Amsterdam (Schiphol), Rotterdam, Eindhoven, Weeze (Duitsland) en Cruise terminals van Amsterdam en Rotterdam.

Het aanbieden van de formule ‘Valvet Parking’ is één van hun paradepaardjes. Zo staat althans op hun sales pagina.

Bij deze formule wordt je wagen aangenomen door een chauffeur aan de vertrekhal en bij aankomst netjes terug voor je klaar gezet aan de aankomsthal.

Central Parking biedt deze service echter enkel aan op Schiphol en de luchthaven van Rotterdam. Zo een paradepaardje lijkt ons dat dan niet.

Wellicht ook aan de cruise terminals, maar daar konden we geen zekerheid over vinden.

Op hun website staat er ‘Cruise Service Amsterdam en Rotterdam’. Wat deze service omvat staat nergens vermeld.

We sturen een mail met een verzoek voor meer informatie naar de klantendienst van Central Parking, maar deze blijft tot op heden onbeantwoord.

Er is de mogelijkheid om je wagen te laten wassen tijdens je afwezigheid en zelfs te laten tanken, allemaal tegen meerprijs natuurlijk.

Mooi is ook de mogelijkheid om elektrische wagens op te laden. Eveneens tegen een bepaald tarief.

Van alle bedrijven die zulke diensten aanbieden, is Central Parking één van de grotere spelers op de markt.

Wat zijn de tarieven?Central Parking - logo

Afhankelijk van de afstand tot de luchthaven worden tarieven bepaald. Hoe verder je je wagen laat parkeren, hoe goedkoper het wordt.

De duurste formule is de Valvet parking formule, omdat je hier direct kan doorrijden naar de vertrekhal, de sleutel afgeven en je reis kan beginnen. Je wagen staat klaar bij terugkomst aan de aankomsthal.

Je belt 15 minuten voor aankomst op de luchthaven naar Central Parking en er staat een medewerker klaar om je op te vangen.

Een iets goedkopere formule is om je wagen zelf te parkeren en een shuttlebus te nemen naar de vertrekhal.

De goedkoopste is uiteraard diegene waarbij je de wagen zelf parkeert in hun parking en te voet de afstand aflegt naar de vertrekhal.

Alle prijzen staan duidelijk op hun website. Ook de prijzen voor eventuele extra diensten, zoals het wassen, staan netjes vermeld.

Na een klein onderzoek op het wereldwijde web, was mijn bevinding dat Central Parking niet bij de goedkopere aanbieders hoort.

Het onderzoekje wees uit dat er goedkopere tarieven bestaan bij andere parkeerbedrijven met parkeerservice. Al moet wel gezegd worden dat deze geen Valvet Parking formule aanbieden.

ik betaalde voor 7 dagen 84,50 euro. Zoals je merkt, goedkoop is dat niet, zeker als je weet dat er aanbieders zijn waar je maar 5 euro per dag betaald.

Wat de degelijkheid van zulke bedrijven is, zal je misschien later bij areviews terugvinden. Hou de site dus zeker in de gaten of schrijf je in voor de nieuwsbrief via de homepagina.

parkeren schiphol central parkingWat is mijn ervaring?

In de dagen voor mijn vertrek kreeg ik plots een email van Eazzypark (??), een ander parkeerbedrijf, met een duidelijke routebeschrijving naar de parking.

Mijn besluit daarbij was dat Central Parking geen eigen diensten aanbiedt op de luchthaven van Eindhoven, maar deze dus uitbesteed. Dit was een eerste alarmbelletje in mijn hoofd.

Ondanks de duidelijke routebeschrijving, had ik toch veel moeite om de parking te vinden, en ik kan echt wel met een GPS werken.

Toen ik uiteindelijk aankwam bleek dit een open terrein te zijn in plaats van een gesloten hangar en daar weerklonk het tweede alarmbelletje in mijn hoofd.

Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat er op hun website ook geen mogelijkheid aangeboden wordt om op een overdekte parkeerplaats te staan.

Voor de rest is alles zeer vlot verlopen. Het aanbieden van de wagen, het vervoer met de shuttle bij vertrek en aankomst verliep absoluut zonder problemen.

Dat goede gevoel verdween echter op de terugweg naar huis. Bleek dat er uit de cd-lader 2 CD’s waren verdwenen. De doosjes van de betreffende cd´s zaten wel nog in de middenconsole. Tjingeling, daar was dat alarmbelletje weer.

Bij thuiskomst, heb ik onmiddellijk een email gestuurd naar de klantendienst van Central Parking.

Hierop kreeg ik vrij snel een antwoord, gezien het feit dat ik nog steeds wacht op de vraag van extra informatie, dat ze dit gingen onderzoeken en een eventuele schadevergoeding willen betalen.

Enkele dagen geleden kreeg ik echter terug een email waarin te lezen was dat er van een schadevergoeding geen sprake kon zijn en dat ik maar bij Eazzyparking moest aankloppen.

Wat ik hiervan vind, vraag je? Gewoonweg SCHANDALIG. Om te beginnen heb ik niet bij Eazzyparking gereserveerd en dus heb ik geen contract met hen.

Ten tweede moet Central Parking hun onderaannemers ten gronde controleren vooraleer in zee te gaan met hen. Klanten moeten toch niet het slachtoffer zijn van hun dubieuze samenwerkingscontracten.

Vervolgens heb ik telefonisch contact opgenomen met de klantendienst en daar werd ik alleen maar van het kastje naar de muur gestuurd.

Het resultaat was dat ik eigelijk zo rap mogelijk afgescheept werd en dus met lege handen achter bleef.

Wat vinden de klanten?

Tot mijn grote verwondering vind ik echter op het internet reacties terug van mensen die wel te spreken zijn over de diensten van Central Parking.

Ongeveer evenveel positieve als negatieve reacties zijn er te vinden, wat in mijn ervaring als schrijver van reviews vrij uitzonderlijk is.

Meestal nemen de positieve beoordelingen de bovenhand. Bij Central Parking is dat zeker niet het geval.

Ik veronderstel dat de positieve reacties wellicht komen wanneer ze de diensten zelf in handen nemen en dus alles zelf inde hand hebben. De negatieve komen waarschijnlijk van personen die door een onderaannemer zijn bediend.

Het voordeel van de twijfel wil ik ze wel geven. In ieder geval, hieronder kan je enkele reacties terugvinden:

 

Eindbeoordelingparkeren schiphol central parking

Normaal gezien is dit de gemakkelijkste rubriek om te schrijven. Nu is het moeilijker. In ieder geval een stuk ingewikkelder.

Mijn persoonlijke ervaring met dit bedrijf is niet echt positief, gezien alles wat ik heb meegemaakt.

Anderzijds vind ik personen terug die totaal het tegenovergestelde beweren. Wat mij enorm doet twijfelen wat de toon van de eindbeoordeling moet worden.

Hebben de negatieve ervaringen met de klantendienst te maken met het feit dat ze een zoveelste klacht over een onderaannemer binnenkrijgen en zijn ze dit zo beu aan het worden?

Misschien had ik juist die ene medewerker met een slechte dag aan de lijn? Heeft de onderaannemer een werknemer aangeworven die zichzelf alleen maar wil verrijken op de kap van de klanten?

Als schrijver van beoordelingen wil ik natuurlijk geen onwaarheden neerschrijven en de lezers zou getrouw mogelijk de feiten te vertellen.

Mijn advies is dus, dat wanneer je met Central Parking in zee zou willen gaan, je jezelf goed moet informeren of ze zelf de diensten verzorgen ofwel deze laten uitvoeren door een onderaannemer.

Eén van de grotere aanbieders zonder degelijke prijs/kwaliteit verhoudingen word je niet zomaar, denk ik.

Zonder de problemen met de route naar de parking (misschien moet ik eens controleren of er geen update voor de GPS beschikbaar is) en de ‘diefstal’ verliep alles vlekkeloos. In dat opzicht is er helemaal niets aan te merken.

Alle mogelijke verklaringen ten spijt raak ik niet verlost van het vervelende gevoel. Je gaat er altijd vanuit dat er geen problemen zullen optreden, toch.

Mijn ultieme besluit is dus wanneer je gebruikt maakt van Central Parking, je moet hopen dat je geluk hebt en bij de categorie van de positieve reacties terecht komt. En hoop doet leven…

Ik hoop in ieder geval dat ik een beeld heb kunnen schetsen bij gebruik van Central Parking.

Lees ook onze andere reviews inzake reizen:

Heb je zelf ervaringen met deze aanbieder, laat dan zeker een reactie achter hieronder. Zo helpt u onze lezers bij het maken van hun eindbeslissing betreffende het gebruik van deze aanbieder.

Wil je op de hoogte blijven van onze reviews, schrijf je dan zeker in op onze nieuwsbrief via de home pagina.

Central Parking

5.4

prijs

5.5/10

kwaliteit

6.0/10

service

5.0/10

betrouwbaarheid

5.0/10

Reactie achterlaten